Progressbar95 Wiki Polska
Advertisement

Tryby gry są jednymi z najważniejszych elementów gry Progressbar95. Określają one poziom trudności gry. Większość trybów ma także swoje własne zasady. Do tej pory, istnieje 17 różnych trybów gry (25, jeżeli liczy się wszystkie warianty trudności).

Na tej stronie są tylko ogólne informacje na temat trybów gry w Progressbar95. Więcej informacji można znaleźć w odpowiednich artykułach.

Rodzaje trybów gry[]

Ikona Progressbar (tryb gry).png

Progressbar[]

Tryb Progressbar jest podstawowym trybem gry większości systemów ProgressbarOS. Jest dostępny we wszystkich systemach Progressbar oprócz Progressbar NOT 3.60, NOT 4.0 i 11. Jest również dostępny w BAR/X i H@ckgresh. Są trzy poziomy trudności tego trybu gry: Łatwy, Normalny, Hardcore.

Ikona Confetti.png

Confetti[]

Tryb Confetti (pol. Konfetti) jest podstawowym trybem gry Progressbar 11. Fragmenty pojawiają się w różnych miejscach na ekranie. Są trzy poziomy trudności tego trybu gry: Confetti Light, Confetti, Confetti Pro.

Ikona BarOS (tryb gry).png

BarOS[]

Tryb BarOS jest podstawowym trybem gry większości systemów BarOS (oprócz BarOS 12). Pasek postępu porusza się automatycznie po ustalonej wcześniej ścieżce, a gracz musi strzelać segmentami do paska postępu, aż zostanie osiągnięte 100%. Są trzy poziomy trudności tego trybu gry: Casual, Zwykły, High-end.

Ikona Tag.png

Tag[]

Tryb Tag (pol. Berek) jest podstawowym trybem gry BarOS 12. Jest podobny do trybu BarOS, ale pasek postępu porusza się po losowo generowanej ścieżce, a fragmenty można umieszczać w dowolnym miejscu na ekranie. Są trzy poziomy trudności tego trybu gry: Tag Mini Max, Tag, Tag Maxi Max.

Ikona Progressbar NOT 4.0.png

Niestandardowy[]

Niestandardowy tryb gry pozwala graczowi stworzyć własny tryb gry; można w nim spersonalizować różne elementy gry. Jest dostępny jedynie w Progressbar NOT 3.60 i NOT 4.0.

Ikona Progress Saper.png

Progress Saper[]

Progress Saper (ang. Progress Sweeper) to tryb wzorowany na Saperze. Na planszy pojawiają się niebieskie, żółte i czerwone kwadraty, a także różnokolorowe liczby, z których wszystkie są losowo rozmieszczone. Żółte i czerwone kwadraty oznacza się za pomocą oddzielnych flag, a liczby w kolorze żółtym i czerwonym informują o tym, z iloma odpowiednio żółtymi lub czerwonymi polami sąsiaduje dany kwadrat.

Ikona Progress Obrońca.png

Progress Obrońca[]

Progress Obrońca (ang. Progress Defender) to tryb gry w stylu "tower defense". Celem jest, aby wypełnić pasek postępu, nie otrzymując przy tym niebieskiego ekranu śmierci, ponieważ liczba czerwonych fragmentów jest zwiększona. Istnieje możliwość kupowania różnych widżetów za zebrane procenty (Firewalle, Generatory, Antywirusy). Paskiem postępu można poruszać tylko w pozycji poziomej.

Ikona Progresstein3d.png

Progresstein3d[]

Progresstein3d to tryb gry zainspirowany oldschoolową strzelanką pierwszoosobową Wolfenstein 3D. Gracz może poruszać się tylko w lewo i w prawo, a jego ruch do przodu jest automatyczny. Głównymi przeciwnikami są Spinacze, ale inne pop-upy (np. miny, które zabijają gracza przy zetknięciu) również się pojawiają.

Ikona Progresstrix.png

Progresstrix[]

Progresstrix to tryb podobny do Tetrisa. Celem jest stworzenie jednolitej linii z 20 niebieskich i/lub żółtych bloków. Dotarcie do górnego rzędu powoduje BSOD.

Ikona Progress Commander.png

Progress Commander[]

Progress Commander to tryb gry przypominający DOS-owy program o nazwie Norton Commander. Celem jest ułożenie stosu 20 elementów w prawej kolumnie poprzez przenoszenie ich z lewej kolumny (za pomocą klawisza strzałki w prawo). Gra jest prosta, ale staje się trudniejsza, gdy stos robi się wyższy.

Ikona Kolor.png

Kolor[]

W trybie Kolor należy wypełnić pasek postępu za pomocą specjalnych kolorowych segmentów w odpowiedniej kolejności numerycznej. Segmenty pojawiają się w losowej kolejności, więc czas ukończenia poziomu w tym trybie jest bardzo różny. Ten tryb jest dostępny w systemach BarOS od BarOS 7 w górę.

Ikona Puzzle.png

Puzzle[]

W trybie Puzzle należy złożyć układankę z 20 elementów przy użyciu dostępnych niebieskich i żółtych elementów. Musisz uważać na czerwone elementy "bomby", które powodują niebieski ekran śmierci przy kliknięciu. Ten tryb jest dostępny w systemach BarOS od BarOS 7 w górę.

Ikona Progressbar XL.png

Progressbar XL[]

Progressbar XL to tryb zainspirowany arkuszem kalkulacyjnym Microsoft Excel. Celem jest przeprowadzenie 20 fragmentów przez labirynt złożony z różnych cyfr.

Ikona Piłka postępu.png

Piłka postępu[]

Piłka postępu (ang. Progressball) to tryb wzorowany na znanej grze 3D Space Cadet Pinball. Jest to po prostu gra w pinball, ale w stylu Progressbar i z paskiem postępu zamiast flipperów. Aby ukończyć poziom, należy trafiać piłką w niebieskie i żółte zderzaki (jedno uderzenie daje 5%, trzeba osiągnąć 100%).

Ikona Progresolitaire.png

Progresolitaire[]

Progresolitaire to tryb wzorowany na pasjansie Klondike, ale bardzo uproszczonym. Celem jest ułożenie czterech stosów (fundamentów) złożonych z pięciu kart w kolejności: As, 2, 3, Spinacz, Piesek. Każda prawidłowo ułożona karta daje 5% koloru niebieskiego na pasku postępu. Umieszczenie karty w nieprawidłowym stosie daje 5% żółtego.

Ikona Wygaszacz ekranu 3D.png

Wygaszacz ekranu 3D (tryb bonusowy)[]

W trybie Wygaszacz ekranu 3D, fragmenty pojawiają się w przestrzeni 3D, za paskiem postępu.

Ikona Matrix.png

Matrix (tryb bonusowy)[]

W trybie Matrix, trybie zainspirowanym serią filmów o tej samej nazwie, poziom nabiera bardziej "cyfrowego" wyglądu, a segmenty nigdy nie drgają.

Ciekawostki[]

  • Przed wersją 0.525 był tylko jeden rząd ikon trudności. Wraz z dodaniem trybów gry Progress Saper i Progress Obrońca konieczne było dodanie drugiego rzędu.
  • Trzeci rząd został dodany wraz z wprowadzeniem trybu Progress Commander dla systemów Progressbar 95, 95 plus i 98. Stało się tak w wersji 0.7020.
  • Czwarty rząd jest obecny w Progressbar 95, 95 plus i 98, jeżeli posiadasz co najmniej jeden z dwóch bonusowych trybów (Wygaszacz ekranu 3D i Matrix) wykupionych ze Sklepu. Ten rząd pojawia się również w systemach z trybem gry Piłka postępu.
  • W plikach gry znajdują się nieużywane ikony niektórych trybów gry w systemach Progressbar NOT 4.0, Chitown i NOT 3.60. Te tryby to: Normalny, Łatwy, Hardcore, Progresstein3d, Progress Saper, Progress Obrońca.
  • W niektórych trybach gry możesz kliknąć przycisk "X" w prawym górnym rogu, aby wyjść z gry. Spowoduje to wyświetlenie menu wyboru trybu gry i utratę jednego Serca.

Nawigacja na wiki[]

Strony wiki Strona głównaKanały dyskusyjneOstatnie zmianyZasady wikiIkona Ranking.png RankingIkona Kody.png Publiczny brudnopisSpołecznośćLista administratorów
Systemy operacyjne
ProgressbarOS
Edycje serwerowe NOT4 Server2000 Server
BarOS
BarOS 1x Ikona BarOS 10.png OS 10Ikona BarOS 10.II.png 10.II SCZIkona BarOS 10.III.png 10.III HMCDIkona BarOS 11.png 11 LPIkona BarOS 12.png 12 SCH
Elementy gry
Oprogramowanie Ikona BIOS.png BIOSIkona Menu Zacznij.png Menu ZacznijIkona Ekran powitalny.png Ekran powitalnyIkona Sklep.png SklepIkona Odtwarzacz.png OdtwarzaczIkona Ustawienia.png Ustawienia (Ikona Tapety.png TapetyIkona Motywy.png Motywy) • Ikona Pomoc.png PomocIkona Skrzynka e-mailowa.png Skrzynka e-mailowaIkona ProgressDOS.png ProgressDOSIkona Moje menu.png Moje menuIkona Pliki tekstowe.png Pliki tekstowePulpitPasek zadań
Rozgrywka Ikona Kody.png KodyIkona Śmietnik.png ŚmietnikIkona Narzędzia.png NarzędziaIkona Niebieski ekran śmierci.png BSODIkona Osiągnięcia.png OsiągnięciaIkona Odznaki.png OdznakiIkona Kalendarz.png KalendarzIkona Klucze produktu.png Klucze produktu
Tryby gry Ikona Progressbar (tryb gry).png ProgressbarIkona Confetti.png ConfettiIkona BarOS (tryb gry).png BarOSIkona Tag.png TagNiestandardowyIkona Progress Saper.png SaperIkona Progress Obrońca.png ObrońcaIkona Progresstein3d.png Progresstein3dIkona Progresstrix.png TrixIkona Progress Commander.png CommanderIkona Kolor.png KolorIkona Puzzle.png PuzzleIkona Progressbar XL.png PB XLIkona Piłka postępu.png Piłka postępuIkona Progressolitaire.png SolitaireIkona Wygaszacz ekranu 3D.png WygaszaczIkona Matrix.png Matrix
Elementy poziomów Ikona Segmenty.png SegmentyIkona Bonusy.png BonusyIkona Serca.png SercaIkona Pop-upy.png Pop-upy (Ikona Spinacz.png SpinaczIkona Piesek.png PiesekWydarzenia [PDRD]) • DekompilatorPasek postępu
Różne strony
Historia wersji 0.9x (0.940.920.90) • 0.8x (0.880.860.840.820.80) • 0.7x (0.780.760.740.720.70) • 0.6x (0.680.660.640.620.60) • 0.5x (0.580.560.540.50) • 0.4x0.3x0.2x (0.210.20)
Seria gier Progressbar Progressbar95Progressbar Popup Fighter (Dziennik zmianTrophy road) • Ikona Progressbar Calculator.png Progressbar Calculator (Dziennik zmian)
Personel IcoeyeSpooky House Studios
Inne Ikona Modowanie.png Modowanie (Ikona Progressbar MOD.png PB MOD) • Ikona Nieużywane elementy.png Nieużywane elementyZapowiadane funkcje"Fałszywe" reklamyLista logotypów systemów
Kursywą są oznaczone nadchodzące wersje/funkcje[1].
Advertisement