Progressbar95 Wiki Polska
Advertisement
Spinacz w Progressbar 95

Pomogę ci!

Spinacz

Spinacz (ang. Clippy, czasami Paperclip, czyli Spinacz) – postać występująca w grze Progressbar95. Oparty jest na domyślnym Asystencie pakietu Office, Spinaczu (ang. Clippit) – cyfrowym asystencie, który po raz pierwszy pojawił się w pakiecie Microsoft Office 97, a później został całkowicie usunięty w pakiecie Microsoft Office 2007.

Często jest nazywany "Clippy" (pol. Panem Spinaczem), jest niesławny z powodu bycia uciążliwym i dawającym niepotrzebne porady. W grze Progressbar95 jest pop-upem, pojawiającym się w niektórych trybach gry. Tłumaczy również graczom zasady większości trybów gier.

Clippy w systemach BarOS jest zastępowany komputerem Progresh z nogami. Oparty jest na ikonie Happy Mac widzianej w systemach Mac OS X 10.1 oraz starszych.

Standardowe tryby gry[]

Spinacz może się pojawić w dowolnej z pięciu różnych form.

  1. W pierwszej formie, pojawia się z dymkiem mówiącym: "Cześć!", "Pomogę ci!", "Tak się cieszę!", "Tęsknię za tobą!" albo "Kocham cię!". Będzie się powoli poruszać w kierunku paska postępu, odpychając go przy zderzeniu. Można go zamknąć za pomocą przyciska "OK".
    • W trybie gry Progress Obrońca, będzie się poruszał od górnej do dolnej krawędzi ekranu, jedynie mówiąc "Cześć!". Nie może się zderzyć z paskiem postępu, ale za to może niszczyć Firewalle, Antywirusy oraz Generatory. Kiedy masz ponad 80% na pasku, może się pojawiać również z tarczą.
    • W systemie BarOS, Progresh wypowiada inne komunikaty: "Jestem snobem!", Mam wysokie IQ!", "Jestem niesamowity!", "Jestem nadzwyczajny!", "Jestem fantastyczny!", "Jeszcze jedno ...", "Jestem najlpeszy!" oraz "Jestem lepszy niż kiedykolwiek!". Nie odpycha paska postępu, jedynie go zasłania. Pojawia się też w znacznie większych ilościach niż w systemach Progressbar.
    • 14 lutego 2020 roku (w Walentynki) Spinacz zawsze mówił "Kocham cię!". 31 października (w Halloween), Spinacz mówił "Buu!". 1 stycznia 2021, mówił "Nowy Rok!" lub "2021!".
  2. Spinacz może się również pojawić trzymając laskę dynamitu oraz z czerwonym dymkiem mówiącym "Mam coś dla ciebie!". Podobnie jak w przypadku pierwszej formy, porusza w kierunku paska postępu i może być zamknięty naciskając "OK". Jedyną różnicą jest to, że jeżeli dotknie paska postępu po pełnym zmaterializowaniu się, natychmiast zostanie wyświetlony niebieski ekran śmierci i gracz straci jedno życie.
  3. W trzeciej formie, Spinacz będzie latał po ekranie od prawej do lewej krawędzi ekranu mówiąc "La la la!", utrudniając swobodne poruszanie paskiem postępu. Nie pojawia się w systemach niższych niż Progressbar 98.
  4. W czwartej formie, Spinacz pojawia się w oknie z nagłówkiem "Twardy reset", pytając się gracza, czy chce utracić swoje postępy. Nie pojawia się w systemach niższych niż Progressbar 2000, z wyjątkiem Progressbar NOT 4.0. Ten pop-up występuje w dwóch wariantach:
    • Są dwie opcje: albo, żeby zgodzić się na prośbę Spinacza ("Tak, zrestartuj teraz!") lub odmówić ("Nie. Idź sobie!"). Jeżeli gracz się zgodzi, wtedy Spinacz powie "To był tylko żart! Przepraszam." i system zostanie uruchomiony ponownie. Żeby wrócić do gry, gracz musi ponownie wybrać system spośród listy odblokowanych.
    • W drugim wariancie, dostępnymi opcjami są "Przypomnij mi później" oraz "Nie. Idź sobie!"; każda z nich skutkuje zamknięciem okna. W zamian za to w oknie znajduje się czasomierz, który odlicza czas w dół od 15 sekund. Kiedy czas się skończy, system automatycznie uruchomi się ponownie.
  5. W ostatniej formie, Spinacz trzyma żółty znak z napisem "4x", mówiąc "Nie naciskać!". W dymku pojawia się również czasomierz; kiedy skończy się czas, Spinacz zniknie automatycznie. Jeśli gracz naciśnie przycisk "OK" zanim Spinacz zniknie, pojawią się 4 zwykłe Spinacze, natomiast Spinacz ze znakiem zniknie mówiąc "Ostrzegałem!". Ta forma została dodana w wersji 0.50.

Progresstein3d[]

W trybie gry Progresstein3d, Spinacz może się pojawić by zaatakować gracza w jednej z poniższych trzech form:

  • Zwykły - zwykły Spinacz. Porusza się w lewo i w prawo. Czasami może być nieruchomy. Można go zabić, przy zderzeniu się z nim nic się nie dzieje.
  • Pistolet - Spinacz od czasu do czasu strzela kulą ze swojego pistoletu. Jeżeli gracz zostanie trafiony, traci 5% z paska postępu, podobnie jak przy złapaniu różowego fragmentu.
  • Dynamit - Spinacz trzyma dynamit. Porusza się w lewo i w prawo, a czasami jest nieruchomy. Przy zderzeniu z nim pojawia się niebieski ekran śmierci.

Trafienie Spinacza z pistoletem lub dynamitem zamienia go w zwykłego Spinacza.

Galeria[]

Progressbar (Spinacz)[]

BarOS (Progresh)[]

Ciekawostki[]

  • Clippy z pakietu Office nie otrzymywał żadnych aktualizacji do wyglądu po wydaniu Office 2007 ani nie istniał przed wydaniem Office 97. Jednak w grze Progressbar95, wciąż ma ekskluzywne wyglądy w Progressbar 10 oraz Progressbar 1.
    • Podobnie jest z Progreshem w BarOS; mimo, że Happy Mac przestał pojawiać się począwszy od Mac OS X 10.2, Progresh ma nowy wygląd w BarOS 10.II.
  • Spinacz może się również pojawić, jeżeli brakuje graczowi mniej niż 1% punktów do następnego ulepszenia, mówiąc ":)))))". Nie ma to żadnego wpływu na grę, lecz bywa irytujące.
    • Może tak się stać także w BarOS, gdy brakuje mniej niż 1% punktów do instalcji nowego systemu.
  • Poza wymienionymi powyżej, Progresh w systemie BarOS ma jeszcze jeden komunikat, "Jestem szczęśliwy!". Nigdy go jednak nie wypowiada.

Nawigacja na wiki[]

Strony wiki Strona głównaKanały dyskusyjneOstatnie zmianyZasady wikiIkona Ranking.png RankingIkona SAW.png System alarmowania o wandalizmie (Obecny statusDziennik) • Ikona Kody.png Publiczny brudnopisSpołeczność
ProgressbarOS
BarOS
BarOS 10.x+ Ikona BarOS 10.png OS 10Ikona BarOS 10.II.png 10.II SCZIkona BarOS 10.III.png 10.III HMCDIkona BarOS 11.png 11 LPIkona BarOS 12.png 12 SCH
Oprogramowanie Ikona BIOS.png BIOSIkona Menu Zacznij.png Menu ZacznijEkran powitalnyIkona Ustawienia.png Ustawienia (Ikona Tapety.png TapetyIkona Motywy.png Motywy) • Ikona ProgressDOS.png ProgressDOSIkona Pomoc.png PomocIkona Odtwarzacz.png OdtwarzaczIkona Skrzynka e-mailowa.png Skrzynka e-mailowaPasek zadańMenu
Rozgrywka Ikona Narzędzia.png NarzędziaIkona Śmietnik.png ŚmietnikIkona Niebieski ekran śmierci.png BSODIkona Pop-upy.png Pop-upy (Ikona Spinacz.png SpinaczIkona Piesek.png PiesekWydarzenia) • Ikona Segmenty.png SegmentyIkona Osiągnięcia.png OsiągnięciaIkona Odznaki.png OdznakiIkona Bonusy.png BonusyIkona Kody.png KodySercaIkona Kalendarz.png KalendarzKlucze produktu
Tryby gry Ikona Progress Saper.png SaperIkona Progress Obrońca.png ObrońcaIkona Progresstein3d.png Progresstein3dIkona Progressbar XL.png Progressbar XLIkona Piłka postępu.png Piłka postępuIkona Progresolitaire.png SolitaireNiestandardowyIkona Progresstrix.png ProgresstrixIkona Progress Commander.png CommanderIkona Kolor.png KolorIkona Puzzle.png Puzzle
Historia zmian 0.9x (0.90) • 0.8x (0.880.860.840.820.80) • 0.7x (0.780.760.740.720.70) • 0.6x (0.680.660.640.620.60) • 0.5x (0.580.560.540.50) • 0.4x0.3x0.2x (0.210.20)
Rodzina gier Progressbar Progressbar Popup Fighter (Dziennik zmianTrophy road) • Progressbar Calculator
Inne Ikona Sklep.png SklepIkona Modowanie.png Modowanie (PB MOD) • Ikona Nieużywane elementy.png Nieużywane elementy"Fałszywe" reklamy • Wiki obcojęzyczne (angielskawłoskarumuńska)
Kursywą są oznaczone nadchodzące wersje/funkcje.
Advertisement